Болницата по онкология в София ще закупи нова апаратура и ще модернизира клиниката си по урология по проект за близо 5.6 млн. лева.
Основната част от сумата се предоставят по инициативата Jessica, като нисколихвен заем - 4.2 млн. лева. От тях 2,2 млн. лева са по ОП "Регионално развитие", а останалите - договерени от Фонда за устойчиво градско развитие на София.

Със средствата ще бъдат купени дигитален мамограф със стереотаксическа биопсия, апаратура за еднoскопска и лапароскопска хирургия, анестезиологични апарати, ново операционно обзавеждане, газов стерилизатор, модерна апаратура за клинична, микробиологична и патологична лаборатории.

Разширена и обновена ще бъде и Клиниката по урология
.

Договорът беше подписан днес, на Световния ден за борба с рака, предаде Топновини.бг.

На събитието в аулата на лечебното заведение присъстваха много лекари от "СБАЛ по Онкология", бившият социален министър Хасан Адемов, зам.-министърът по здравеопазване Адам Персенски, Даниела Дариткова, зам.-председател на здравната комисия в парламента.

Всяка година в света от рак умират 8,2 милиона души, от които 4 милиона са на възраст между 30 и 69 години, отбеляза в изказването си изпълнителният директор на "СБАЛ по Онкология" д-р Валентин Ангелов.

Почти 80% от злокачествените заболявания се дължат на факторите на външната среда, начина на живот и бит на хората и тяхното поведение, навици и обичаи.

В Европейския съюз раковите заболявания са втората по честота причина за смърт след сърдечно-съдовите заболявания.

"Всеки ден 10 българи получават тежката диагноза рак", заяви Ангелов.

През 2012 г. случаите на злокачествени заболявания в България са над 33 600. Най-често проявеното онкологично заболяване при мъжете е рак на белия дроб, а при жените - на млечната жлеза. За три години средствата, които НЗОК дава за борба със заболяването, са се увеличили с 40%.

Една трета от случаите на рак се откриват в късен стадий, заради което България е страната с най-ниска преживяемост на пациенти с онкологични заболявания в Европа.

В болницата от днес стартира и скринингова програма, организирана съвместно със Столична община. Тя ще продължи пет месеца. Вече са направени и първите 10 прегледа.

Тази година Световният ден за борба с рака е под мотото "Не извън нас" и поставя акцент върху превенцията и ранното диагностициране на болестта.
Източник: dir.bg