Апаратът трябва да е монтиран в лечебното заведение до края на годината

Университетската болница за активно лечение на онкологични заболявания (УСБАЛО) ще бъде оборудвана с ПЕТ-КТ от най-висок клас. Апаратът трябва да бъде монтиран до края на годината. Това ще позволи да се повиши качеството на лечение в него като бъдат откривани тумори с възможно най-малки размери.

ПЕТ-КТ е най-модерният образен метод при диагностика на онкологични заболявания.  Хибридното изследване дава възможност да се получи едновременно функционален и анатомичен образ на цялото тяло и се извършва с радиофармацевтици. Благодарение на детайлното и точно изследване медицинските специалисти могат да назначат най-точното и подходящо лечение и в последствие да проследят ефекта от него.

Диагностиката с този вид апарат е изключително подходяща при тумори на белия дроб, стомашно-чревния тракт, яйчници, матка, гърдата, главата и шията, лимфоми, меланоми и др. При вече доказано онкологично заболяване специалистите лесно могат да определят точното му разпространение.

Средствата за осигуряването на апарата са предоставени от Министерство на здравеопазването. Те възлизат на 5 млн. лв. Монтирането на модерната техника в УСБАЛО се планира да приключи до края на 2019 г.

До есента в лечебното заведение ще отвори врати и напълно нова Клиника по медицинска онкология (химиотерапия). В УСБАЛО функционира и уникален апарат за лъчелечение – томотерапия. Всичко това допринася за оказването на комплексна, качествена и достъпна медицинска помощ на пациентите с онкологични заболявания в страната.